top of page
  • biranoren

חדר ארונות ביחידת הורים – מתי כדאי לוותר עליו?

עודכן: 11 באפר׳ 2019

כמעט בכל דירה חדשה המתוכננת כיום יש יחידת הורים.  יחידת הורים הינה חדר שינה מעט מרווח יותר מיתר חדרי השינה בבית אשר צמודים אליו חדר רחצה וחדר ארונות. האם באמת חייבים חדר ארונות? מתי כדאי לוותר עליו?

ארונות חדשים שולבו בסוויטת ההורים המשופצת

סוויטת ההורים המשופצת

רעיון חדר הארונות ביחידת ההורים ראוי לכשעצמו אך לעיתים קרובות מדי נדמה כי התכנון מיועד לעמוד ברשימת מכולת הכוללת את כל הפונקציות הנ"ל מבלי לתת את הדעת על כך שתוך המאמץ לדחוס הכל לתוך יחידת ההורים מחטיאים את המטרה – בסוף מקבלים חלל שינה צפוף, חדר ארונות זעיר שבקושי אפשר להסתובב בו וחדר רחצה מינימלי.

בוילות או בדירות מרווחות כן כדאי וכן מומלץ לבנות חדר ארונות ועל ידי כך ליצור בחלל השינה אווירה נקיה ונינוחה יותר. ההשקעה בחדר ארונות משתלמת אם הוא באמת חדר – כלומר, אם מקבלים בו באמת הרבה אחסון ואם נותר בו מספיק שטח רצפה כדי לעמוד בנוחות ובתאורה נכונה, למדוד בגדים מול המראה וכו'. לעומת זאת, כאשר החלל המוקצה לחדר הארונות קטן מדי מתקבל חדר ארונות קלסטרופובי שכמות האחסון בו זהה ולפעמים אף פחותה מסתם ארון גדול וטוב שיכול היה לעמוד בחלל השינה. לא רק זאת – בדרך כלל, כאשר מתאמצים לפנות מקום לחדר הארונות הזעיר נוגסים בדרך גם בשטח הנותר לחדר הרחצה של יחידת ההורים ואז ארון הרחצה קטן מדי, המקלחון מינימלי וכו'. זוהי בוודאי לא יחידת ההורים שחלמנו עליה…

על כן, בשיפוצים ובשינויי דיירים של דירות חדשות, אני מעדיף פעמים רבות לבטל את חדר הארונות ולשלב במקומו ארון גדול בחלל השינה. על ידי מהלך זה אני מרוויח שטח גם בחלל השינה וגם בחדר הרחצה. עכשיו נפח האחסון ראוי, ניתן לעמוד בנוחות מול הארון ובחדר הרחצה יש סוף סוף מקום לבנות חדר רחצה מפנק.

בתמונות המצורפות ניתן לראות בדיוק מהלך שכזה. במסגרת שיפוץ כללי של הדירה ניתנה התייחסות גם ליחידת ההורים. הקירות הפנימיים של יחידת ההורים נהרסו, חדר רחצה חדש נבנה בשטח בו עמדו לפני כן חדר רחצה צפוף וחדר ארונות זעיר.


לפני השיפוץ – מבט כלפי חדר הארונות וחדר הרחצה

לפני השיפוץ – חדר הארונות הקטן



1,323 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page